Informujemy, że od kilku dni CERT Polska obserwuje nowy scenariusz ataków na użytkowników bankowości elektronicznej wielu polskich banków z wykorzystaniem złośliwego oprogramowania (malware o nazwie Tinba).


W nowym scenariuszu przestępcy wykorzystują javascript do podmiany numeru konta aktualnie wykonywanego przelewu. W momencie naciśnięcia przycisku potwierdzającego przelew następuje zmiana numeru konta. Podmiana numeru konta nie jest widoczna z poziomu przeglądarki ponieważ wykonuje się w tle strony!


Zalecamy dodatkowe staranne weryfikowanie numeru konta i kwoty przelewu podczas oczekiwania systemu na realizację zlecenia. W tym celu należy zweryfikować dane przelewu w menu Rachunki>>Przelewy oczekujące. Przelewy znajdują się w oknie „Przelewy oczekujące” przez około 5 minut, a po tym czasie zostają zrealizowane i przeniesione do „Historii”.

Korzystając z kart bankomatowych należy pamiętać o:

  • nie zapisywaniu numeru PIN;
  • nie trzymaniu numeru PIN i karty w jednym miejscu;
  • nie udostępnianiu numeru PIN i karty innym osobom;

Zgubiona lub skradziona karta bankomatowa?

Niezwłocznie zgłoś taką sytuację telefonicznie:(+48) 828-828-828 lub (+48) 86-215-50-50 czy też osobiście w dowolnej jednostce Banku Polskiej Spółdzielczości lub Banku Spółdzielczego. Bank ponosi odpowiedzialność finansową za transakcje dokonane od momentu zgłoszenia zastrzeżenia karty.
Kartę możesz Zablokować lub Zastrzec również samodzielnie przez Bankowość Internetową albo Aplikację Mobilną - Nasz Bank.
Jak zablokować/zastrzec