Komunikat – powiadomienie o poziomie marży za przewalutowanie transakcji wykonanej kartą płatniczą(kartą debetową, kartą kredytową)


Szanowni Państwo,

Informujemy, że zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/518 z dnia 19 marca 2019 r. zmieniającym rozporządzenie (WE) nr 924/2009 w odniesieniu do niektórych opłat za płatności transgraniczne w Unii i opłat za przeliczenie waluty, Bank od 1 września 2021 udostępnia nieodpłatnie Użytkownikowi karty wydanej przez Bank, w przypadku gdy zlecenie denominowane jest w dowolnej walucie kraju EOG - innej niż waluta rachunku - wiadomość elektroniczną (w formie sms-a na numer telefonu wskazany do usługi 3D Secure) o poziomie marży.

Marża uwzględnia kwotę łącznych opłat za przeliczenie waluty (dotyczy walut krajów strefy EOG) w stosunku do najbardziej aktualnego referencyjnego kursu wymiany euro ogłoszonego przez Europejski Bank Centralny (EBC) i wyrażona jest procentowo.

Dodatkowa marża Banku dla kart debetowych i kredytowych wynosi 0%.

Bank przesyła informację Użytkownikowi bezzwłocznie po otrzymaniu zlecenia płatniczego przeprowadzanego w krajach EOG w walutach tych krajów, dotyczącego wypłaty gotówki z bankomatu lub płatności kartą w punkcie sprzedaży, po pierwszej transakcji wykonanej w danej walucie, w danym miesiącu kalendarzowym.

Użytkownik, który nie otrzymuje informacji o poziomie marży, ponieważ nie udostępnił Bankowi numeru telefonu komórkowego do usługi 3D Secure, może w każdej chwili włączyć usługę podając Bankowi ten numer. Właściciel rachunku do którego została wydana karta może w dowolnym momencie zrezygnować z otrzymywanych powiadomień, składając stosowną dyspozycję w placówce Banku.

 

Kalkulator marży opłat za przewalutowanie dla transakcji kartowych

W polu „Opłata bankowa” należy podać wartość 0 %

 

- Dla Kart Visa - Kalkulator

- Dla Kart Mastercard - Kalkulator

Korzystając z kart bankomatowych należy pamiętać o:

  • nie zapisywaniu numeru PIN;
  • nie trzymaniu numeru PIN i karty w jednym miejscu;
  • nie udostępnianiu numeru PIN i karty innym osobom;

Zgubiona lub skradziona karta bankomatowa?

Niezwłocznie zgłoś taką sytuację telefonicznie:(+48) 828-828-828 lub (+48) 86-215-50-50 czy też osobiście w dowolnej jednostce Banku Polskiej Spółdzielczości lub Banku Spółdzielczego. Bank ponosi odpowiedzialność finansową za transakcje dokonane od momentu zgłoszenia zastrzeżenia karty.
Kartę możesz Zablokować lub Zastrzec również samodzielnie przez Bankowość Internetową albo Aplikację Mobilną - Nasz Bank.
Jak zablokować/zastrzec